Kreatywna Europa to nowy program Unii Europejskiej oferujący wsparcie finansowe dla sektorów audiowizualnych, kultury i kreatywnych. Program ten będzie realizowany w latach 2014-2020 i będzie zawierał trzy komponenty: MEDIA, KULTURA i część międzysektorową z nowym instrumentem finansowym od 2016 r.

Komponent MEDIA skierowany jest do producentów filmów i gier komputerowych, dystrybutorów, agentów sprzedaży, organizatorów szkoleń, festiwali filmowych, targów branżowych, wydarzeń budujących i rozwijających widownię filmów europejskich oraz projektów współpracy między inicjatywami edukacyjnymi, twórców platform internetowych przeznaczonych dla profesjonalistów z branży audiowizualnej, kin promujących filmy europejskie. Jego celem jest wsparcie i promocja europejskiej kultury audiowizualnej, zwiększenie cyrkulacji dzieł europejskich, profesjonalizacja sektora audiowizualnego oraz pomoc w stawieniu czoła wyzwaniom rewolucji cyfrowej i globalizacji.

04.12.2014 r. upływa termin składania wniosków w kategorii Dla dystrybutorów - Wezwanie Dystrybucja / schemat selektywny

http://kreatywna-europa.eu/media/?page_id=100004504

KTO MOŻE APLIKOWAĆ?
Aplikować mogą europejskie firmy dystrybucyjne, czyli firmy zarejestrowanie w jednym z państw uczestniczących w programie MEDIA, których właścicielami są, w całości lub w przeważającej części, obywatele tych państw (z wyjątkiem Francji, Wielkiej Brytanii, Włoch i Niemiec).
Firma dystrybucyjna to firma spełniająca następujące kryteria:

  • posiada prawa do dystrybucji kinowej filmu na danym terytorium,
  • prowadzi dystrybucję kinową filmu na danym terytorium (wyznacza datę premiery, planuje, kontroluje i przeprowadza kampanię dystrybucyjną i promocyjną),
  • pokrywa koszty związane z dystrybucją.

Finansowane będą kampanie promujące dystrybucję zagranicznych filmów europejskich, zgłoszone w ramach kwalifikowalnej grupy złożonej z co najmniej 7 dystrybutorów, koordynowanej przez agenta sprzedaży danego filmu.

Film musi być w większości wyprodukowany przez producenta lub producentów mających siedzibę w państwach uczestniczących w podprogramie MEDIA, przy czym znaczna część ekipy realizującej film musi pochodzić z tych państw. Film musi być nowo wyprodukowanym utworem fabularnym, animowanym lub dokumentalnym trwającym ponad 60 minut i musi pochodzić z innego państwa niż państwo dystrybucji.

Informacja udzielona w ramach projektu Medi@TIC.

Medi@TIC – jednym z celów projektu jest wsparcie rozwoju technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT) w sektorze audiowizualnym i mediach m. in. poprzez informowanie o możliwościach pozyskania wsparcia finansowego na działania w tym sektorze.